Wie is Noordwijk Marketing?

Noordwijk marketing

Noordwijk Marketing is een marketingorganisatie die de citymarketing van Noordwijk doet. Ze hebben als om missie om Noordwijk te verkopen aan de buitenwereld. Door meer toeristen naar hun stad te trekken kunnen ze de economie van Noordwijk ondersteunen. Ook al verkoopt Noordwijk zich vanzelf d.m.v hun bekende badplaats is citymarketing nog steeds nodig. Ze willen Noordijk bekend maken aan de delen van Nederland die er nog niet van hebben gehoord. De doelgroep is niet alleen avontuurlijk toerisme, ook richten ze zich op zakelijk toeristen, bedrijven en de bewoners van Noordwijk zelf. De bewoners doen namelijk ook mee. Zij eten in de restaurants en doen mee aan de activiteiten. Hierdoor is informatie betreffende deze onderwerpen ook toegankelijk voor de bewoners.

Noordwijk marketing

Fusie Noordwijk en Noordwijkerhout

In 2017 besloten de gemeenten Noordwijk en Noordwijkerhout om te fuseren. De fusie vond plaats op 1 januari 2019. Voor de fusie was een budget van 5,6 miljoen euro vrijgesteld. Voor de nieuwe gemeente moest ook een nieuwe gemeenteraad komen. Tijdens deze periode hadden gemeente Noordwijk en gemeente Noordwijkerhout allebei een burgemeester. De burgemeester van Noordwijk was Jan Rijpstra en de burgemeester van Noordwijkerhout was Gerrit Goedhart. Beide hebben per 1 januari hun baan verloren. Na de fusie werd Jon Hermans-Vloedbeld uitgeroepen tot waarnemend burgemeester van Noordwijkerhout. Sinds 27 januari 2020 is Wendy Verkleij-Emers de burgemeester van gemeente Noordwijk. 

Fusie VVV organisaties  

De VVV kantoren in Noordwijk en Noordwijkerhout hebben besloten te fuseren. Dit komt na de fusie tussen de gemeente van Noordwijk en de gemeente van Noordwijkerhout. De toeristen organisaties behouden hun naam en locatie. Sinds 1 januari 2019 staan stichting VVV Noordwijk en stichting VVV Noordwijkerhout samen onder de naam Noordwijk Marketing. Beide organisaties hebben in 2018 een visie laten ontwikkelen over hoe de marketing in de nieuwe, gefuseerde gemeente eruit zal zien. De benodigdheid van een fusie van de VVV organisaties was nodig, constateerde beide organisaties en betrokken stakeholders. De organisaties streven naar het voorzienen van informatie aan bezoekers.

Website noordwijk.info

Op de website van Noordwijk Marketing hebben ze al de informatie die een mogelijke toerist nodig zou hebben. Zoals de locaties van verschillende terrassen, een overzichtelijke plattegrond, een kalender met alle geplande activiteiten en evenementen en nog veel meer. Ook voor zakelijke bezoekers heeft hun website de benodigde informatie. Zoals een verzameling van verschillende vergaderplaatsen. Ook bieden ze informatie aan bezoekers die overnachten. Met een verzameling van de verschillende overnachting opties. Op de site is het ook mogelijk om je in te schrijven voor de maandelijkse nieuwsbrief om op hoogte te blijven van Noordwijk. Op de website kun je ook voldoende informatie vinden over de verschillende VVV organisaties, zou je deze een bezoek willen brengen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *